بعد از یک سال بررسی سرانجام کمیته انضباطی فیفا پرسپولیس را به دلیل ثبت اطلاعات غلط در زمینه جذب محمدرضا خلعتبری به پرداخت 50 هزار فرانک (حدود 150 میلیون تومان) جریمه محکوم کرد.

این در حالی است که یکی از مهم ترین انگیزه های سرخپوشان برای انجام این کار در آن زمان، رهاندن یک بازیکن ایرانی از بازی در لیگی بود که با جعل اسم «خلیج فارس» نامگذاری شده بود. خوشبختانه در آن مقطع خلعت بدون انجام حتی یک بازی برای عجمان به تهران برگشت و اماراتی ها نیز پس از مواجهه با جدیت ایرانیان در این زمینه، طی دو سال گذشته کلا از ارایه پیشنهاد به بازیکنان ایرانی خودداری کردند.

با این وجود و در شرایطی که توافق پرسپولیس و عجمان در زمینه این انتقال آن را کاملا قانونی جلوه می داد، برخی گزارش ها حاکی از آن است که عده ای از ایران به فیفا اطلاعات فروشی کردند تا کمیته انضباطی فدراسیون جهانی در این زمینه حساس شود. به هر حال اطلاعات دادن علیه «خلیج فارس» فلز خاصی می خواست که انگار بعضی ها داشتند، هرچند خوشبختانه ننگ حضور زیر بیرق جاعلان به اسم اهالی فوتبال ایران ثبت نشد.