یک بار توانسته با دریبل دو نفر گل بزند؟

هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مدعی شد، علی دایی با پذیرش شرط عدم حضور او در پرسپولیس با این تیم قرارداد امضا کرده است.


به گزارش تسنیم، علی کریمی با بیان این مطلب اظهار داشت: آقای دایی آن زمانی که با رویانیان درگیر شده بود خیلی خوب از من استفاده کرد ولی بلافاصله بعد از 3، 4 ماه که به پرسپولیس آمد، خودش در یک مغازه وقتی مدیر برنامه‌هایم را دید اعلام کرد که رویانیان به او گفته است تمام شرط‌هایش را برای عقد قرارداد قبول دارد و هر شرطی که داشته باشد را می‌پذیرد، فقط علی کریمی نباشد.

وی در این رابطه قضاوت را بر عهده مردم گذاشت و ادامه داد: فصل در حال پایان است اما هنوز هم عده‌ای از من می‌پرسند که چرا از پرسپولیس رفتم.

«من و دایی یک دورانی همبازی بودیم، خوب یا بد»، کریمی با بیان این جمله در مورد اینکه گفته است با پاس‌های من برخی آقای گل شدند هم تصریح کرد: نه با پاس‌های من بلکه با پاس‌های خیلی‌ها بوده است. ببینید دایی اگر گلی زده توانسته یکی را دریبل بزند و گل بزند؟ یا اینکه یک توپ را بردارد و 2 نفر را دریبل زده و گل بزند؟ گل‌های او یا با سانتر، یا موقعیت تک به تک و یا پنالتی بوده است. آخر سر هم می‌گویند که در چشم ما نگاه می‌کنند و پاس نمی‌دهند.

هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی خاطرنشان کرد: به هر حال این یک دورانی است که کسی نباید آن را فراموش کند. زندگی پستی و بلندی زیادی دارد، الان شما همه چیز را در اختیار دارید فردا شاید خیلی اتفاق‌ها بیفتد که آن زمان جای ما عوض شود. بهتر است آدم گذشته‌اش را فراموش نکند.

وی در مورد ادامه‌دار بودن اختلافش با علی دایی هم گفت: من نیازی نمی‌بینم با ایشان کار کنم. وقتی او به خاطر یک قرارداد خوب این شرط را قبول می‌کند که فقط من در تیمش نباشم، چگونه من باید با این آقا کار کنم؟ یا شدنی هست و جور در می‌آید؟

کریمی ادامه داد: آنها (مسئولان باشگاه پرسپولیس) کله‌شان آنقدر کار نکرد که مانند زمان عباس انصاری‌فر یک پیشنهاد دهند. در آن زمان سر مسائل مربوط قراداد به توافق نرسیدیم و از پرسپولیس رفتم. حداقل دم عباس انصاری‌فر گرم که من را صدا زد و گفت بنشین با هم صحبت کنیم اما اینها حتی یک زنگ نزدند که بپرسند چه کاری می‌خواهم انجام دهم.

هافبک پیشین پرسپولیس در مورد نداشتن رابطه حسنه با دایی هم یادآور شد: ما با هم رابطه خوبی نداشتیم، چراکه طرز برخورد دایی را می‌توانید از همه بازیکنان هم‌دوره ما بپرسید، تمام بازیکنان جوانی که به تیم می آمدند اذیت می‌شدند. حسین کعبی یا یحیی گل‌محمدی کسانی هستند که می‌توانید از آنها سوال کنید.

کریمی تاکید کرد: نوع برخورد و نوع رفتار خیلی در روابط تاثیر دارد. محرم نویدکیا و سایرین بازیکنان تیم ملی همه شاهد زنده هستند که می‌توانند در این مورد صحبت کنند. درست است او بزرگ‌تر و کاپیتان تیم بوده اما احترام باید متقابل باشد. نمی‌شود که فقط کوچک‌ترها احترام بگذارند بلکه باید این رابطه متقابل باشد.

وی تصریح کرد: از بازیکنان گذشته تیم ملی سوال کنید که سالم و بدون خطا توپ را از ایشان می‌گرفتند اما او بر می‌گشت و به آنها یک چیزی می‌گفت. این مسائل تمام شده و آدم نباید گذشته‌اش را فراموش کند. البته اگر امروز هم به آقا بگویید باز هم همانگونه که تاکنون ماشاءالله کارش را با داد و بیداد پیش برده جلو می‌آید، انگار نه انگار و هیچی به هیچی!

 

گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ فوتبال در استقلال

 

اتفاقاتي که از نظر مديريتي در باشگاه پرسپوليس رخ داد سبب شد تا حرف و حديث‌ بسياري در مورد مبلغ قرارداد بازيکنان اين فصل سرخپوشان به گوش برسد.

به نقل از روزنامه نود، بازيکن ميلياردي در ترکيب اين فصل استقلال اتفاقاتي که از نظر مديريتي در باشگاه پرسپوليس رخ داد سبب شد تا حرف و حديث‌ بسياري در مورد مبلغ قرارداد بازيکنان اين فصل سرخپوشان به گوش برسد. در اين خصوص گفته مي‌شد که پرسپوليسي‌ها اين فصل هزينه بسياري را صرف بستن تيم کرده‌اند و البته در پي اين موضوع سازمان ليگ مدعي شد که سرخپوشان از نظر هزينه‌هاي مالي سومين تيم اين فصل هستند. در اين خصوص گفته مي‌شد که استقلال بالاتر از سرخپوشان قرار دارد. در اين خصوص با يکي از مسئولان باشگاه صحبت کرديم که اين موضوع را تاييد کرد ولي استدلال‌هاي منطقي را هم براي بيشتر بودن قرارداد استقلالي‌ها به زبان آورد.

حضور در نيمه نهايي آسيا

استقلال اين فصل نماينده ايران در جمع ۴ تيم برتر آسيا بود و بايد به هر شکل ممکن از اعتبار خود دفاع مي‌کرد. به همين دليل فتح‌اله‌زاده تلاش کرد تا ابتداي فصل تمام نفرات حاضر در فهرست موردنظر قلعه‌نوعي را جذب کند و در اين خصوص با وجود مشکلات مالي باشگاه تلاش کرد تا نظر مساعد بازيکنان را از نظر مالي جلب نمايد. با توجه به اين که بازيکنان موردنظر قلعه‌نوعي اکثرا با پيشنهادهاي خارجي خوبي روبه‌رو شده بودند و در حال رفتن به آن سوي مرزها بودند به همين دليل مديرعامل تيم تلاش کرد تا مبلغ مناسبي براي آنها در نظر بگيرد تا اين نفرات هم زياد از نظر مالي ضرر نکنند. البته رقمي که باشگاه استقلال به اين بازيکنان داد، نيمي از مبلغ پيشنهادي از سوي تيم‌هاي قطري و اماراتي هم نبود ولي در هر صورت بازيکنان استقلال با تعصب بالا و براي قهرماني در آسيا قبول کردند با مبلغ پايين‌تر آبي‌پوش شوند.

آندو رکورد شکست

آندرانيک تيموريان را بايد گران‌ترين بازيکن تاريخ ليگ برتر دانست. هافبکي که هم توانست رکورد قرارداد نکونام با ۷/۱ ميليارد تومان در استقلال را بشکند و هم يک رقم جديد را در تاريخ ليگ برتر براي خود به ثبت رساند. شنيده‌هاي ما حاکي از آن است که رقم قرارداد آندو مبلغي در حدود ۱/۲ ميليارد تومان است البته باشگاه استقلال متعهد شد اين مبلغ را به علاوه ۲۵۰ ميليون طلب تيموريان از سال‌هاي گذشته به او پرداخت کند.

استقلال و ۶ بازيکن ميلياردي

سواي آندرانيک تيموريان، استقلال اين فصل بازيکنان ميلياردي ديگري را هم در اختيار داشت. رحمتي، منتظري، نکونام، حيدري و قاضي بازيکناني بودند که رقم قرارداد آنها بالاي يک ميليارد مي‌شد. به گفته يکي از مسئولان باشگاه همين ۶ بازيکن هزينه‌اي بالغ بر ۴/۹ ميليارد تومان روي دست باشگاه گذاشته است که رقم قابل توجهي به حساب مي‌آيد ولي اگر فتح‌اله‌زاده با درخواست‌هاي مالي اين بازيکنان موافقت نمي‌کرد، آنها با رقمي بسيار بيشتر راهي تيم ديگري مي‌شدند.

سود ۲ ميلياردي از جدايي‌ها

اما با وجود اين که بسياري روي هزينه ۴/۹ ميلياردي استقلال براي ۶ بازيکن زوم مي‌کنند، نبايد از اين موضوع غافل شد که جدايي منتظري و نکونام سودي هم به فتح‌اله‌زاده‌ رساند. اين دو بازيکن با دريافت فقط بخشي از قرارداد خود که حدود ۴۰ درصد مي‌شد از جمع آبي‌پوشان جدا شدند تا باشگاه استقلال حدود دو ميليارد از هزينه‌هاي خود را کمتر کند. اين در حالي است که مجيدي و گوران لاوره نيز هر کدام ۴۰ تا ۵۰ درصد قرارداد خود را دريافت کردند و از اين تيم جدا شدند.

 

نوری: فقط 12امتیاز را می خواهیم


نوری: فقط 12امتیاز را می خواهیم/ مشکلات مالی را فراموش کرده ایم
ارتش سرخ دات كام : کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تمام مشکلات مان را فراموش کرده و فقط به 12 امتیاز باقیمانده فکر می کنیم.

محمد نوری در گفت وگویی، در خصوص بازی مقابل صبای قم اظهار داشت: با توجه به حساسیت دیدارهای پایانی لیگ برتر، ما هم بازی بسیار سخت و شاید یکی از حساس ترین بازی های لیگ برتر را برابر صبا داریم اما به هیچ چیزی جز گرفتن 12 امتیاز فکر نمی کنیم تا بازی ها را با خاطره خوش تمام کنیم.

وی افزود: صبا هم تیم با انگیزه و با تجربه ای است و همیشه در تهران برای ما خطرناک بوده اما ما سه امتیاز این بازی را می خواهیم تا در بالای جدول سر و سامان بگیریم. به چیز دیگری جز موفقیت در چهار بازی فکر نمی کنیم و دیگر با مشکلات و تنهایی کنار آمدیم.

نوری در پاسخ به این سئوال که ماجرای شکایت پس از بازی با صبا از باشگاه پرسپولیس چیست، تاکید کرد: من هم نمی دانم، واقعاً ماجرای شکایت از باشگاه و گرفتن وکیل خنده دار است. نمی دانم چه کسی این موضوع را مطرح کرده و واقعاً متعجبم. من گفتم پس از صحبت های پروین و همچنین اتفاقات اخیر، به هیچ چیزی جز موفقیت پرسپولیس فکر نمی کنیم و با قدرت کار خودمان را دنبال می کنیم امیدوار هم هستم با انتشار چنین مطالبی، تمرکز تیم ما را بر هم نزنند.

کاپیتان قرمزپوشان درباره از دست دادن امتیاز توسط تیم های بالای جدولی نیز گفت: این خبر خوبی برای ما بود اما ما باید به بازی های خودمان نگاه کنیم و تمرکز کنیم موقعی می توانیم به نتایج تیم های دیگر فکر کنیم که خودمان هم برنده باشیم. امیدوارم که در بازی با صبا به امتیاز لازم برسیم و به بالای جدول برویم.

وی در مورد پیش بینی خودش از وضعیت پرسپولیس در انتهای لیگ برتر نیز تصریح کرد: خوشبختانه بچه ها با هم یکدل هستند و این می تواند برای پرسپولیس خوب باشد. با همه چیز کنار آمدیم اما هواداران مثل همیشه روز جمعه یار ما باشند، قطعاً با وجود آنها انگیزه ما چندین برابر می شود و من مطمئن هستم که تک تک هواداران شرایط پرسپولیس را درک می کنند. همانطور که بازیکنان به خاطر هواداران شرایط را درک کرده اند و با انگیزه چندین برابر تمرین می کنند تا به خواسته خود در لیگ برتر برسند. هر اتفاقی امکان دارد بیفتد و ما هرگز نا امید نیستیم.

استقـلالی بودن جـرم نیسـت...بیمـاریسـت بیاییـم با انــها مهـربان باشیـــم..


کریمی: در جام‌هایی قهرمان شدم که خیلی‌ها آرزویش را دارند


بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت:خدا را شکر می‌کنم که قهرمان شدیم هر چند که من از این قهرمانی‌ها زیاد داشتم که خیلی‌ها حتی آرزوی آن را دارند.

به گزارش فارس، علی کریمی پس از قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی گفت: خدا را شکر می‌کنم که قهرمان شدیم هر چند که من از این قهرمانی‌ها زیاد داشتم که خیلی‌ها حتی آرزوی آن را دارند.

وی در خصوص اینکه چرا در جشن قهرمانی حضور کمی داشت، افزود: من در جشن قهرمانی بودم اما هم کمرم درد می‌کرد و هم اینکه می‌خواستم بازیکنان جوان کاپ را بالای سرشان ببرند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس درباره این تیم هم افزود: بالاخره عزت و ذلت دست خداست. یکسری‌ها آمدند که حالا هم رفته‌اند و مشخص شد که در زمانی که در پرسپولیس بودند چه کارهایی کردند البته آنها در حدی نیستند که من بخواهم درباره‌شان حرف بزنم.

کریمی در خصوص شعار هواداران که علی کریمی را تشویق می‌کردند، اظهار داشت: این صحبت‌ها خوب نیست. من زمانی که در پرسپولیس بودم از این شعارها داده می‌شد اما خوب نیست کسی را مقابل کسی قرار داد.

کریمی در مورد بازگشتش به پرسپولیس، افزود: چیزی که مهم است این است که نباید آدم‌ها گذشته خود را فراموش کنند. به هر حال روزی است که همه چیز دست شماست اما نمی‌دانید که فردا چه اتفاقی می‌افتد و چه مسائلی به وجود می‌آید.

وی در مورد اینکه با علی دایی همکاری نکرده یادآور شد: نیازی نمی‌بینم که با طرف خود کار کنم وقتی در قراردادشان شرط عدم حضور من را می‌گذارند چه کاری باید انجام دهم؟ چطور می‌توانم کار کنم؟ اینقدر فکرشان هم کار نمی‌کند که لااقل پیشنهادی بدهند و بگویند به توافق نرسیدیم. زمان انصاری‌فرد هم من از پرسپولیس رفتم اما دم او گرم که مرا صدا کرد و گفت به نتیجه نرسیدیم.

هافبک تراکتورسازی یادآور شد: اما این آقایان چه کاری کردند؟ حتی یک بار هم با من تماس نگرفتند. این کارها را با امثال من و مهدوی‌کیا و خیلی از بازیکنان دیگر کردند اسم نمی‌آورم زیرا همین بازیکنان بودند که با آنها چنین رفتارهایی صورت گرفت.

کریمی در مورد اینکه هیچ موقع رابطه حسنه‌ای با دایی نداشته، گفت: نوع برخورد چنین موضوعی را به وجود می‌آورد شما می‌توانید از تمام بازیکنان بپرسید هر بازیکن جوانی که به تیم می‌آمد به گونه‌‌ای اذیت می‌شد می‌توانید از گل‌محمدی، نویدکیا و این بازیکنانی که شاهد زنده هستند بپرسید. نوع برخورد این مسائل را به وجود می‌آورد.

وی افزود: اینگونه نیست که حتما بازیکنان کوچک‌تر احترام بگذارند باید احترام متقابل باشد.

کریمی در مورد اینکه آیا خط و خطوطی در تیم وجود داشت، تصریح کرد: خط و خطوط نبود اما نوع برخورد مناسب نبود یک بازیکن اگر به صورت معمولی هم از این آقا توپ می گرفت او برمی‌گشت و به او چیزی می‌گفت این مسائل تمام شد من می‌‌گویم افراد نباید گذشته خود را فراموش کنند هم‌اکنون هم به گونه ا‌ی هستند که با داد و بیداد کار خود را پیش می‌برند حرف من این است که عزت و ذلت دست آن بالایی است. گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

وی در مورد اینکه آیا امید دارد به پرسپولیس بازگردد، گفت: ما با امید زندگی می‌کنیم شما مگر امید ندارید چه در زندگی ورزشی خود و چه در زندگی روزمره‌‌ام با امید زندگی می‌کنم.

کریمی در مورد قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی یادآور شد: سوال اول را به گونه‌‌ای پرسیدید که فراموش کردم به هواداران این پیروزی را تبریک بگویم به تمامی طرفداران و تمام آذری‌زبان‌ها تبریک می‌گویم. امیدوارم طرفداران شاد شده باشند خیلی چیزها دوست داشتم برای هوادارانم به دست آورم اما این تنها چیزی بود که می‌توانستم تقدیم آنها کنم امیدوارم روزهای خوبی را در کنار آنها که دوست دارند سپری کنند.

کریمی: دوست دارم کسی که حرف می‌زند روی آن بایستد


هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: ما باید از مجید جلالی و فرهاد پورغلامی تشکر کنیم چون آنها هم در موفقیت تراکتورسازی نقش داشتند.

به گزارش فارس، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز موفق شد در فینال جام حذفی با یک گل مس کرمان را شکست دهد و جام قهرمانی را از کرمان به تبریز ببرد.

پس از قهرمانی تراکتورسازی هواداران پر شمار این تیم شب گذشته یکی از شب‌های به یاد ماندنی تبریز را رقم زدند و با حضور در فرودگاه این شهر به استقبال از تراکتورسازان رفتند اما شاید این قهرمانی برای علی کریمی مزه دیگری داشت.

 با توجه به خوشحالی بیش از حد، به نظر می‌رسد برد شما مقابل مس و قهرمانی در جام حذفی از آرزوهایت بود؟

خدا را شکر، من کار خاصی انجام نداده‌ام و فقط وظیفه‌ام را برای تیمی که با‌ آن قرارداد بستم انجام دادم.خوشبختانه همه چیز طبق خواسته هواداران تمام شد و باید همین‌جا به تیم خوب مس کرمان هم خسته نباشید بگویم. بازی بنا بر دلایل خاص خودش که قبلاً درباره آن حرف زده بودم کمی گره خورده بود اما خدا را شکر توانستیم یک روز خوب را به پایان برسانیم.

 استقبال خوبی هم از شما در تبریز شد؟

بله، از ساعت‌ها قبل مردم تبریز به فرودگاه آمده بودند تا تیم خود را تشویق کنند. من از همه آنها تشکر می‌کنم چون هواداران تبریز ثابت کردند که شب و روز نمی‌شناسند و مثل هواداران تیم‌های دیگری که در آن حضور داشتم همیشه حامی تیم خود بودند. این موفقیت مبارکشان باشد.

 منظورت هواداران پرسپولیس است؟

بالاخره کلی گفتم اما من از همه هواداران تشکر می‌کنم که همیشه پشت سر علی کریمی بوده‌اند؛ از هواداران تراکتورسازی و پرسپولیس که همیشه در هر جای ایران به من لطف داشتند. واقعاً نمی‌دانم با چه زبانی از آنها تشکر کنم. حتی هواداران مس کرمان که مرا مورد لطف خود قرار دادند. امیدوارم این هواداران همیشه شادی‌های تیم‌شان و فوتبال را ببینند و خوشحال و شاد باشند. این آرزوی من برای آنها است و دیگر کاری از دستم برای آنها بر نمی‌آید.

با این برد برای آسیا هم خط و نشان کشیدید؟

لیگ قهرمانان آسیا مسابقات مهمی است و باید بیش از اندازه روی این مسابقات تمرکز کنیم تا بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم .البته تیم‌ها با برنامه به این مسابقات می‌آیند و ما هم باید خیلی بهتر وارد این مسابقات شویم. قطعاً اگر حمایت شویم چه بسا تراکتور هم می‌تواند در آسیا پس از موفقیت در ایران به عناوین خوبی برسد.

 پس برای لیگ برتر دیگر انگیزه‌ای ندارید؟

همه بازی‌ها حساس است اما اگر بخواهیم همه بازی‌ها را موفق شویم. در نهایت یک یا دو پله بالا یا پائین برویم. برای ما فرقی ندارد چون سهمیه آسیا گرفتیم و با خیال راحت و تمرکز می‌توانیم به لیگ قهرمانان فکر کنیم چون آخر قهرمانی در لیگ برتر هم رفتن به آسیاست که ما خیلی خوب به آن رسیدیم اما کارمان در آسیا بسیار سخت است.

 چرا در لیگ موفق نبودید؟

همه چیز تمام شد و رفت و زیاد نباید به عقب برگشت اما خدا را شکر شرمنده هواداران نشدیم، تراکتور واقعاً هواداران خونگرمی دارد مانند پرسپولیس. شرایط مان در لیگ برتر بسیار خوب بود اما به یک‌باره حاشیه‌هایی وارد شد که ناخودآگاه لیگ را از دست دادیم و ناخواسته از جمع مدعیان خارج شدیم اما بالاخره در ایران دو جام می‌دهند و دو قهرمان مشخص می‌شود که خدا را شکر یکی از آنها ما هستیم. ما با این موفقیت شرمنده هوادارانی نشدیم که در سرما و گرما از تیم خودشان حمایت کردند اما در این موفقیت اشخاص دیگر هم سهیم بودند.

 منظورت کیست؟

من همین‌جا باید از مجید جلالی و پورغلامی تقدیر و تشکر ویژه‌ای کنم. آقا مجید در این موفقیت سهم داشت البته اولیویرا هم زحمت کشید اما نباید به سادگی از زحمات جلالی گذشت و همچنین دستیارانش، هواداران فوتبال ما قدرشناس هستند و این موضوع را می‌دانند. جلالی و دستیارانش این تیم را بستند و باید از آنها تشکر کرد. این عزیزان هم در این موفقیت سهم داشتند.

 فکر می‌کردید اینطور قهرمان شوید؟

ما تیم خوبی داشتیم، همان‌طور که گفتم دوست داشتم یک جام از طرف همه بچه‌ها که واقعاً‌ زحمت کشیدند به مردم با غیرت تبریز هدیه دهیم. واقعاً دیشب صحنه‌هایی در فرودگاه به وجود آمد که همه هواداران برای اتفاق پیش آمده خوشحال بودند همین موضوع باعث شد تا احساس غرور کنیم. البته در لابلای این افراد، هواداران پرسپولیس هم بودند که من از آنها تشکر می‌کنم اما مسئولان باید با یک برنامه‌ریزی بهتر تیم را برای بازی‌های آسیایی آماده ‌کنند.

 چطور شد پس از بازی در کرمان و قهرمانی در جام حذفی در مورد پرسپولیس هم صحبت کردی؟

از من سؤال شد و من هم جواب دادم اما همیشه برای پرسپولیس و هوادارانش آرزوی موفقیت دارم. هر وقت هوادارانش از من سؤال کردند در مورد برخی موارد گفتم همه چیز دست خداست، چون اوست که به آدم عزت و ذلت می‌دهد. من امیدوارم پرسپولیس هم به خاطر هواداران خونگرمش موفق باشد.

 رویانیان گفته است نه به فوتبال کاری دارم و نه به فوتبالیست‌ها...

من هم کاری با این آقایان نداشتم و ندارم. آقایان در جریان باشند اگر صحبتی می‌شود از من سوال می‌کنند جواب می‌دهم. خیلی وقت است که من هم با آنها کاری ندارم و به احترام خبرنگاران به سوالاتشان جواب می‌دهم.

 رویانیان گفته دایی شرطی نگذاشته که شما نباشید.

قضاوت را واگذار می‌کنم به مردم، آنها قضاوت کنند. از اول با آنها کاری نداشتم، اما دوست دارم کسی که حرف می‌زند پای حرفش بماند.

 جام گرفتن کنار 4-3 پرسپولیسی لذت داشت؟

بله، بالاخره خوشحال کردن دل هواداران لذت دارد.

 آینده‌ات چه می‌شود؟

آینده من هم دست خداست.

 در پایان اگر حرفی داری، بگو؟

یک سال سخت را پشت سر گذاشتیم اما با شیرینی قهرمانی تمام شد. بازی‌های سختی داشتیم. برخی فکر می‌کنند جام حذفی از لیگ برتر ساده‌تر است که اصلاً اینطور نیست واقعاً با تیم‌هایی که بازی کردم بسیار سخت‌تر و خوب بودند و ما تنها کاری که از دستمان بر می‌آمد قهرمانی در یک جام بود که مبارک هواداران باشد.

ooo

 

 
اینم از اسطوره ی باشگاه فرهنگی لرزشی کیسه ی تهران پژمان منتظری درتیم جدید عربی اش
کوتاه شود

 

بفرمایید شام ایرانی به میزبانی کاپیتان عابدزاده


دوشنبه شب احمدرضا عابدزاده کاپیتان دهه 70 تیم‌ملی ایران در منزلش میزبان تعدادی از چهره‌های سرشناس و محبوب آن نسل بود.


کریم باقری، افشین پیروانی، علیرضا منصوریان، خداداد عزیزی و مهدی هاشمی‌نسب از مهمانان عابدزاده بودند و پس از صرف شام تا پاسی از شب نشستند و از خاطرات قدیمی‌شان گفتند.

عابدزاده برخی همبازیان آن ادوار را به دلیل حضورشان در شهرستان‌ها به ضیافت شام خود دعوت نکرد و فقط خداداد عزیزی را به دلیل صمیمیت بالا از مشهد به تهران کشاند.

اینکه چرا علی دایی  به ضیافت کاپیتانش دعوت نشد چندان عجیب نیست! اما تنها مهمانی که به دلیل بیماری یکی از نزدیکانش نتوانست در منزل عابدزاده حضور یابد مهرداد میناوند بود و تمام حاضران اذعان داشتند غیبت میناوند بسیار محسوس است آن هم در شبی که علیرضا منصوریان در جمع حضور دارد! چون این دو همبازی قدیمی شدیداً با یکدیگر شوخی دارند.

ساعت 21 حمید بابازاده مربی دروازه‌بان‌های استقلال نیز به این جمع اضافه شد. او سال‌ها با عابدزاده همبازی بوده و رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.

سفره شام باز شد و دوستان عابدزاده منتظر سبزی‌پلو و ماهی بودند اما احمدرضا آنها را غافلگیر کرد!

عابدزاده از زمان بازیگری نزد دوستانش به «ماهی‌خوار» شهرت دارد چون امکان ندارد در یک وعده غذایی‌اش ماهی سر سفره‌اش نباشد. عادت‌های غذایی او را فوتبالیست‌ها خیلی خوب می‌دانند. احمدرضا هرگز قند، شکر، نمک، سس، نوشابه، چیپس، پفک، غذاهای چرب و... استفاده نمی‌کند و چه بسا به خاطر همین سبد غذایی و ورزش مداوم در سال‌های پایانی دهه چهلم زندگی حتی یک کیلو اضافه‌ وزن ندارد و همچون نوجوانان ژیمناستیک کار از انعطاف بدنی تحسین‌آمیزی بهره می‌برد.

عابدزاده با کباب، جوجه، کشک بادمجان و لازانیا از دوستانش و خانواده آنها پذیرایی کرد و پس از صرف شام هرکدام خاطره‌ای را نقل کرده و بر سر موضوع بحث می‌شد. درست نیست بنویسیم کدام چهره شاخص فوتبال صاحب تلخ‌ترین خاطره‌ها نزد همبازیان پیشین خود بود اما یادآوری بازی با استرالیا، دیدار ایران و قطر که منجر به اخراج کریم باقری شد، بازی ایران و ژاپن، ایران و آمریکا، کارهای استاد اسدی و سختگیری‌های مایلی‌کهن ساعات خوبی را برای این چهره‌های شاخص فوتبال ایران رقم زد.

در شبی که برنامه 90 از تلویزیون پخش می‌شد تلویزیون منزل عابدزاده خاموش بود و گرمی محفل باعث شد هیچ‌کدام نخواهند به تماشای تلویزیون بپردازند. ساعت 23:30 صدای خداداد عزیزی دورگه شد و با عذرخواهی از جمع منزل عابدزاده را ترک کرد. خداداد هنوز همچون زمان فوتبالش عادت دارد ساعت 12-11 شب بخوابد. او همراه هاشمی‌نسب به منزلش در کرج رفت و بقیه تا ساعت 2 نیمه‌شب نشستند و از گذشته‌هایشان تعریف کردند.

قبل از سفر عابدزاده به آمریکا او به همراه کریم باقری و افشین پیروانی به صورت نوبتی ماهی یک شب میزبان یکدیگر می‌شدند و حالا قرار گذاشته‌اند دایره دوستان بفرمایید شام خود را به 7، 8 نفر افزایش دهند و هر ماه یکی از این گروه میزبان سایرین باشد. حالا باید دید در اسفندماه کدام چهره دوستانش را به شام دعوت می‌کند.

Ali Karimi

 

پسر جرمت چیست؟

جرمت چیست که یک ملت نام تو را فریاد میزند؟

جرمت چیست که مادری با فرزند ۷ ماهه مریضش که مشکل مالی‌ دارد به سراغ تو می‌‌آید؟

جرمت چیست که هواداران دو آتشه تیم رقیبت تو را عاشقانه دوست دارند؟

جرمت چیست که وقتی‌ یک استادیوم نام تو را میخواند صدای ورزشگاه را از تلویزیون نمیشنویم؟

جرمت چیست که همین فضای مجازی روزهاست از "۸" پر شده؟

ما فکر نمی‌کنیم فقط یک "مچ‌بند سبز" جرم تو باشد ..

جرم تو اسطوره بودن است

اینها از اسطوره می‌ترسند

این عادت این جماعت است

آنها از تختی ترسیدند ... از حجازی ترسیدند

از تو می‌ترسند .... از تو می‌ترسند . . .

به یاد عــــــلی کـــــــــریمی که هنــــــوز هم دوسش داریم ♥♥♥

 

دو پيرمرد ٩٠ ساله

دو پيرمرد ٩٠ ساله، به نامهاى بهمن و خسرو، دوستان بسيار قديمى بودند.

هنگامى که بهمن در بستر مرگ بود، خسرو هر روز به ديدار او می رفت. يک روز خسرو گفت: «بهمن جان، ما هر دو عاشق فوتبال بوديم و سالهاى سال با هم فوتبال بازى می کرديم. لطفاً وقتى به بهشت رفتى، يک جورى به من خبر بوده که در آن جا هم می شود فوتبال بازى کرد يا نه؟»

بهمن گفت: «خسرو جان، تو بهترين دوست زندگى من هستى. مطمئن باش اگر امکانش بود حتماً بهت خبر می دهم.» چند روز بعد بهمن از دنيا رفت. يک شب، نيمه هاى شب، خسرو با صدايى از خواب پريد. يک شیء نورانى چشمک زن را ديد که نام او را صدا می زد: خسرو، خسرو...

خسرو گفت: کيه؟
منم، بهمن.
تو بهمن نيستى، بهمن مرده!
باور کن من خود بهمنم...
تو الان کجايی؟
بهمن گفت: در بهشت! و چند خبر خوب و يک خبر بد برات دارم.
خسرو گفت: اول خبرهاى خوب را بگو.
بهمن گفت: اول اين که در بهشت هم فوتبال برقرار است. و از آن بهتر اين که تمام دوستان و هم تيمی هايمان که مرده اند نيز اينجا هستند. حتى مربى سابقمان هم اينجاست. و باز هم از آن بهتر اين که همه ما دوباره جوان هستيم و هوا هم هميشه بهار است و از برف و باران خبرى نيست. و از همه بهتر اين که می توانيم هر چقدر دلمان می خواهد فوتبال بازى کنيم و هرگز خسته نمی شويم. در حين بازى هم هيچ کس آسيب نمی بيند.
 خسرو گفت: عاليه! حتى خوابش را هم نمی ديدم! راستى آن خبر بدى که گفتى چيه؟
بهمن گفت: مربیمون براى بازى جمعه اسم تو را هم توى تيم گذاشته!!!

خلعتبری: به حاشیه رفتیم چون مسئولان از پرسپولیس غافل شدند

خلعتبری: به حاشیه رفتیم چون مسئولان از پرسپولیس غافل شدند محمدرضا خلعتبری در گفت وگویی ابتدا در خصوص بازی مقابل فجرسپاسی و تساوی سرخ پوشان در شیراز اظهار داشت: بازی بدی را مقابل تیم دونده و جوان فجر انجام ندادیم اما آن طوری که خودمان انتظار داشتیم متأسفانه نشد که به خواسته مان از این بازی برسیم.

وی افزود: تا اوایل نیمه دوم یک گل به فجر زدیم ولی متأسفانه وقتی که با یک گل از حریف جلو بودیم آن طوری که باید و شاید نتوانستیم بازی کنیم و متأسفانه یک برد شیرین را با یک تساوی در این شرایط حساس عوض کردیم.

مهاجم پرسپولیس تاکید کرد: قطعا اگر فجر را می بردیم خیلی شرایط مان با وضعیت حالا حاضر فرق می کرد اما متأسفانه ما نبردیم و رقیب های ما همه حریفان خود را شکست دادند. ولی باز هم می گویم هرگز ناامید نیستیم. 4 هفته مانده به پایان فصل و باید با تمام توان مان و برای حفظ آبرو و شأن و نام پرسپولیس تلاش کنیم تا انشاءالله حداقل از لیگ برتر برای آسیا دست خالی بیرون نرویم.

وی در پاسخ سوالی که آیا با این تساوی شما شانس قهرمانی را از دست دادید یا خیر، گفت: ما روی کاغذ هنوز شانس داریم اما کار خیلی خیلی سخت است. اگر بتوانیم در این چهار هفته آن طوری که باید و شاید به میدان برویم شاید خیلی اتفاق ها رخ دهد ولی باز هم باید به شانس نگاه کنیم که آیا یار ما هست یا نیست. ما تمام تلاش مان را برای قهرمانی در لیگ برتر می کنیم اما اگر نشد حداقل باید سهمیه آسیا را بگیریم چون واقعا حیف است.

خلعتبری در پاسخ به سوال دیگری که آیا سه روز اعتصاب در روند شما تأثیرگذار بود یا خیر، یادآور شد: بالاخره همین است. هیچ کاری نمی شود کرد. باید به چه کسی صدای مان را می رساندیم. در این شرایط به اتفاقاتی که گذشته زیاد دامن زدن فایده ای ندارد. اما مهم تر از همه چیز این بود که صدای مان هم به جایی نرسید. مردم خودشان قضاوت کنند. همه دیدند آب پاکی را خیلی راحت روی دست ما ریختند و گفتند بچه ها هیچ خبری نیست اما بچه ها به خاطر غیرت و هواداران هم بازی کردند و هم خیلی چیزها را کنار گذاشتند. بچه ها دوست داشتند حرف راست بزنند و بهتر است دیگر به عقب برنگردیم چون همه از اتفاقات اخیر آگاه هستند.

خلعتبری در پایان در پاسخ سوال دیگری که چرا امسال پرسپولیس این وضعیت برایش پیش آمد، گفت: نمی دانم ولی این تیم با کادر فنی اش واقعا حیف بود که دچار این حواشی ها شد. ما تیم بسیار خوبی داشتیم اما متأسفانه مسئولان از این تیم غافل شدند. نمی دانم در آینده چه اتفاق می افتد اما هواداران بدانند در 4 بازی آینده نیز فقط به عشق آنها به میدان می رویم نه چیز دیگر. انشاءالله که دست پر زمین بازی را ترک کنیم.

مسلمان:  دار و ندارمان را باید در ۴ بازی بعدی خرج پرسپولیس کنیم


هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مقابل فجرسپاسی متوقف شدیم، اما امیدوارم در بازی بعدی مقابل صبا جبران کنیم.

محسن مسلمان  ابتدا درباره بازی با فجرسپاسی اظهار داشت: علی‌رغم حساسیت بازی با فجرسپاسی ما اصلا نسبت به بازی با سپاهان خوب بازی نکردیم و باید اعتراف کنم که نتیجه مساوی واقعا عادلانه بود.

وی افزود: اما اگر کمی تلاش می‌کردیم، می‌توانستیم برنده باشیم ولی نتوانستیم به خوبی از گل‌مان محافظت کنیم و امیدوارم که در بازی حساس مقابل صبا جبران کنیم.

بازیکن پرسپولیس در پاسخ به سؤالی که با این تساوی با قهرمانی هم خداحافظی کردید، گفت: کار برای ما خیلی خیلی سخت است ولی باید دار و ندارمان را در 4 بازی بعدی خرج پرسپولیس کنیم تا انشاء‌الله بتوانیم قهرمان یا سهمیه آسیا بگیریم. دیگر به چیز دیگری نمی‌شود فکر کرد.

مسلمان در پاسخ به سؤال دیگری که آیا 3 روز اعتصاب بر عملکرد شما تأثیر داشت یا خیر؟ گفت: فکر نمی کنم تأثیری داشته باشد چون اصلا این چیزها مهم نیست، بدن بچه‌ها به شرایط عادت داشت و مشکل خاصی نبود اما ما خوب بازی نکردیم.

وی در پایان درباره ناراحتی‌اش پس از تعویض نیز گفت: ناراحتی در کار نبود. من به نظر کادر فنی و علی دایی همیشه احترام می‌گذارم. مشکل خاصی نبود و نمی‌دانم منظورتان چیست.

وی درباره وضعیت قرمزپوشان نیز گفت: به نظرم همه از وضعیت ما باخبرند و نیازی نیست من بخواهم درباره آن توضیح بدهم فقط امیدوارم به فکر این تیم مردمی باشند تا بعدا این تیم دچار ضربه‌های جبران‌ناپذیری نشود.

تقاضای عاجزانه ی باشگاه مس کرمان از سازمان لیگ


عشق یعنی این...

 

عشق یعنی اینکه 2 سال رو نیمکت تیمت بشینی!!!!

یه بار هم مصاحبه بر علیه تیمت نکنی !!!!

درخدمت تیم باشی وباتمام وجودت تمرین کنی!!!

هیچکسم تشویقت نکنه!!!

برای رسیدن به خواسته هات با کسی دشمنی نکنی!!!

آره عشق یعنی رضا محمدی

که بعد از گلزنی تیمش میره سمت دروازبان اول و اونو به آغوش میگیره


بـرای اسطوره شدن که حتــما نباید اسمی از علی و مهدی واحمدرضاوکریم در میان باشد!

 

شعار کیسه ای ها :از خارجی ها بیزارم چون با دوتاشون خاطره دارم


کیسه دوباره تو بهمن سه گل از یه خارجی خورد



 ادینیو قاتل قلعه نویی در دربی شش تایی ها


تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل مس کرمان شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

به گزارش فارس، در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی تیم فوتبال استقلال از ساعت 17 در ورزشگاه پوشیده از برف و  تقریبا خالی از تماشاگر( حضور بیش از 600 تماشاگر در ورزشگاه) به مصاف تیم مس کرمان رفت که مس کرمان 2 بر یک به پیروزی رسید و به فینال جام حذفی رسید.

ادینهو در دقیقه 7 مسابقه از روی یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کرد. ضربه ادینهو زمینی و به گوشه دروازه استقلال زده شد.

در دقیقه 85 ادینهو از داخل محوطه جریمه با یک شوت محکم و فنی گل روی اشتباه نیکبخت و ضدحمله دوم مس کرمان را به ثمر رساند.


به این ترتیب در این بازی که هردو تیم استقلال سابقه خوردن شش گل از سرورشان یعنی پرسپولیس داشتند با شکست استقلال بهپایان رسید.به این ترتیب تیم مس در روز 25 بهمن ماه در فینال جام حذفی به مصاف تراکتورسازی تبریز خواهد رفت.

بدون شرح


عقاب آسیا و پیتر اشمایکل دروازه بان تیم ماست

استقبال ویژه هواداران کویلیا از حقیقی


استقبال ویژه هواداران کویلیا از حقیقی/ عقاب آسیا و پیتر اشمایکل دروازه بان تیم ماستعلیرضا حقیقی محبوبیت زیادی بین هوادران تیم جدیدش دارد. صفحه فیس بوک باشگاه کویلیای پرتغال با گذاشتن عکسی از دروازه بان سابق پرسپولیس، بازیکن جدید تیمشان را به هواداران معرفی کرده و گفته که حقیقی به طور قرضی از روبین کازان روسیه راهی دسته دوم پرتغال شده است.

کاربران این صفحه هم استقبال بسیار خوبی از حقیقی انجام داده اند و به او القابی نظیر عقاب آسیا، بهترین دروازه بان لیگ دوی پرتغال و پیتر اشمایکل این لیگ داده اند. یکی از طرفداران کویلیا هم با گذاشتن کلیپی از بازیهای حقیقی در ایران، به این نکته اشاره کرده که او در 16 سالگی پنالتی علی دایی بهترین گلزن ملی دنیا را گرفته و حقیقی می تواند دروازه بان آینده تیم ملی کشورش باشد.

سالگرد حماسه ایمون زاید / کابوس دوم استقلالی ها پس از 6 تا

سالگرد حماسه ایمون زاید / کابوس دوم استقلالی ها پس از 6 تا
حالا دو سال از آن بازی می گذرد. بازی ای که حماسه خاطره انگیزی را برای پرسپولسی ها رقم زد. بازی بزرگی که تا روزها و هفته ها خوشحالی عجیبی برای مردم داشت و سر از پا نمیشناختند.

بزرگان ما همیشه از بازی 6 تایی ها که در شهریور 52 برگزار شده بود سخن می گفتند اما خیل عظیم طرفداران ارتش سرخ شاید در آن سالها متولد هم نشده بودند و همین طور با نابود کردن فیلم آن بازی توسط عوامل تیم حکومتی تاج تصویری از آن بازی در ذهن نداشتند.

13 بهمن سال 90 روزی بود که حماسه ی دیگری در آزادی رقم خورد. حماسه ای که هر پرسپولسیی و استقلالی مطمئنا تا آخرین روز زندگی اش از یاد نخواهد بود.

ایمون زاید ایرلندی در دومین حضورش در پرسپولیس حماسه ای را رقم زد که خود بعد از بازی فهمید دست به چه کار بزرگی زده است. وقتی در راه برگشت به هتلش مهمانان عروسی در هتل بی توجه به مراسم دور ایمون حلقه زده بودند و خوشحالی می کردند زاید فهمید حماسه ای باور نکردنی خلق کرده است.

هنوز تصویر دست تکان دادنهای مظلومی پس از 2 گل برتری و صورت قرمز مصطفی دنیزلی در سرمای زمستانی تهران جلوی چشمانمان است. اخراج مهرداد اولادی و تعویض های افندی از مقابل چشمنانمان کنار نمی رود صدای گزارش مزدک میرزایی در دقیقه 91 بازی مثل یک ناقوس در گوشمان زنگ می زند:
بادامکی، میبره به گوشه زمین میخواد کرنر بگیره یا حرکتی رو انجام بده، همچنان بادامکی، سانتر او به روی دروازه، فرصت، این ضربه و تـــــــــــــــــوی دروازه، تـــــــــــــــــوی دروازه، گل برای پرسپولیس، یه گل استثنایی دیگه حساب کار رو سه دو میکنه، ایمون زاید، یه کشف بزرگ برای پرسپولیس......

13 بهمن روز فراموش نشدنی ای بر پرسپولیسی ها و صد البته استقلالی هایی بود که تا صبح خوابشان نبرد و چقدر شیرین بود طعم این پیروزی که مزه اش با تمام بردها فرق داشت .....

 

دانلود آهنگ های پرسپولیس

پست پیام صادقیان در اینستاگرام در جواب به استقلالی ها

 

یکی از روزنامه های ورزشی تیتر زد پیام صادقیان به استقلال می رود و بازیکن پرسپولیس این گونه جواب داد!

 

 

صادقیان

 

ماندن مدافع پرسپولیس قطعی شد



مدافع تیم فوتبال پرسپولیس بامداد امروز برای مذاکره با یک تیم قطری راهی دوحه شد.

سیدجلال حسینی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که زمزمه پیوستنش به یک تیم قطری مطرح بود و حتی قصد داشت قبل از بازی با سپاهان به قطر برود بالاخره پس از پیروزی دو بر صفر پرسپولیسی ها مقابل سپاهان اصفهان بامداد امروز عازم دوحه شد.

او قرار است با تیمی که به وی پیشنهاد داده مذاکراتی انجام دهد البته احتمال دارد این مذاکره برای فصل آینده باشد.

گفتنی است این در شرایطی است که تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس پس از دو روز استراحت قرمزپوشان از روز دوشنبه مجددا برای ادامه لیگ برتر دنبال می‌شود.

 

تمجيد يورگن کلوپ از دنيل داوري



سرمربي دورتموند پس از برتري شاگردانش مقابل برانشوايگ عملکرد دروازه‌بان تيم ملي کشورمان را مورد تمجيد قرار داد.


تيم فوتبال اينتراخت برانشوايگ شب گذشته (جمعه) در نخستين ديدار هفته نوزدهم بوندس‌ليگا 2 بر يک مغلوب ميهمان خود، دورتموند شد. در اين ديدار با وجود اينکه دنيل داوري، سنگربان ايراني برانشوايگ 2 گل از پي‌ير امريک اوباميانگ، مهاجم گابوني دورتموند دريافت کرد ولي عملکرد خوبي داشت.

دروازه‌بان 26 ساله تيم ملي کشورمان در ابتداي اين بازي کمي دستپاچه بود ولي در جريان بازي عملکرد خوبي از خود نشان داد و موقعيت‌هاي خوبي از حريف گرفت. او در طول 90 دقيقه تيمش را در بازي نگه داشت و حتي مانع گلزني مارکو رويس، مهاجم ملي‌پوش آلمان شد.

داوري پس از شکست برانشوايگ مقابل دورتموند گفت: مطمئن هستم اوضاع به اين منوال باقي نخواهد ماند و مي‌توانيم بازي‌هاي خودمان را با برد پشت‌سر بگذاريم. مي‌توانيم با به اثبات رساندن خودمان در جدول رده‌بندي بوندس‌ليگا به جايگاه بالاتري صعود کنيم. خوب بازي کرديم ولي نياز داريم که تلاش بيشتري از خود نشان دهيم.

يورگن کلوپ، سرمربي دروتموند هم با تمجيد از عملکرد دنيل داوري گفت: در اين ديدار موقعيت‌هاي زيادي براي گشودن دروازه برانشوايگ داشتيم اما دنيل داوري به طرز باورنکردني مانع گلزني بازيکنان ما شد.

شاگردان تورستن ليبرکنشت در حال حاضر با 12 امتياز در مکان آخر جدول 18 تيمي بوندس‌ليگا قرار دارند.

پرسپولیس به سمت قهرمانی غش کرد

قرمز ترین پسر دنیا: در دیدار پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت 17 امروز تیم های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در حضور 25 هزار نفر با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

محمد عباس زاده در دقیقه 11 روی ضربه ارسالی از نقطه کرنر و حمیدرضا علی عسگر در دقیقه 19 روی اشتباه مهلک احسان حاج صفی، مدافع سپاهان برای پرسپولیس گلزنی کردند.

در نیمه دوم نیز پرسپولیس فشار حملات خود را برای زدن گل سوم بیشتر کرد و از سوی دیگر سپاهانی ها نیز در ضدحمله چندین فرصت ایجاد کردند که در نهایت این دیدار دو بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم با 44 امتیاز در رده سوم قرار گرفته و به کورس قهرمانی بازگردد.

دیدار رفت دو تیم که حاشیه های زیادی را به همراه داشت با نتیجه دو بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید که با پیروزی امروز پرسپولیس، شاگردان دایی انتقام دیدار رفت را هم گرفتند.

در آن دیدار دایی جمله معروف «داور به سمت سپاهان غش کرده بود» را به کار برد که این جمله جنجال زیادی را به پا کرد. قضاوت دیدار رفت را محسن قهرمانی بر عهده داشت.

علیرضا فغانی داور این دیدار در دقیقه 34 نیمه اول به مهدی شریفی از سپاهان کارت قرمز نشان داد. وی در نیمه دوم به محسن بنگر، محمدرضا خلعتبری و سیدمیثم حسینی از پرسپولیس و محمد غلامی و شجاع خلیل زاده و امید ابراهیمی از سپاهان کارت زرد نشان داد.

هیچ وقت رفیق نیمه راه نبودم


 

راه کار های جدید حاج فتل برای درآمد باشگاه و نگه داشتن بازیکنا!

 

 

 

نظرسنجی روزنامه TZ : بزرگترین بازیکن تاریخ بایرن کیست/ دایی و کریمی هم هستند!

 

 

در لیست صد نفره ی روزنامه ی TZ نام دایی و کریمی هم دیده می شود.

روزنامه TZ آلمان در نظرسنجی ای از هواداران خواسته بزرگترین بازیکن تاریخ بایرن مونیخ را انتخاب کنند.


در این لیست که صد بازیکن از بازیکنان حال و گذشته ی بایرن مونیخ وجود دارد که توانسته اند با بایرن قهرمانی به دست بیاورند و نام علی دایی و علی کریمی هم دیده می شود. برای رای دادن به بازیکنان محبوب خود باید روی عکس بازیکنان کلیک کرد و سپس در صفحه ی باز شده از بین یک تا 5 ستاره به بازیکن مورد نظر رای داد. به هر با وجود این همه بازیکن بزرگ در تاریخ بایرن، وجود نام دایی و کریمی بسیار جالب توجه است.
آدرس صفحه ی نظرسنجی روزنامه در لینک زیر است:

http://www.tz.de/specials/fc-bayern-helden

 

پرسپوليس و شرايطي مشابه فصل قهرماني؛5 هفته به پايان 7 امتياز عقب بودند!


پرسپوليسي ها هنوز به بازي با سپاهان اميدوارند و مي گويند شايد برد در اين بازي مثل همان ليگ هفتم پرسپوليس را به مسير قهرماني برگرداند.

پرسپوليس با علي دايي  در شرايط بغرنجي قرار گرفته اما نه آنقدر بغرنج كه بتوان همه آرزوهاي  هواداران اين تيم براي قهرماني مجدد را بر باد رفته ديد.

البته شرايط سرخ ها وقتي بحراني و بغرنج به نظر مي رسد كه بدانيم  اين تيم همين چند هفته پيش بعد از ماه ها  به صدر جدول رسيده و با مهره هايي كه در اختيار داشت شانس مسلم قهرماني  به حساب مي آمد  و حالا بعد از چهار بازي  بدون برد كه سه باخت و يك مساوي برايشان در بر داشته  به رده پنجم سقوط كرده اند و در فاصله  6 هفته تا پايان كار 5 امتياز با صدر فاصله دارند.

پرسپوليس در 6 بازي پاياني  كار سختي براي  رسيدن به صدر و رسيدن به قهرماني دارد اما براي آن دسته از هواداران نسبتا اميدوار كه هنوز معتقدند مي توان به قهرماني رسيد  بازي با سپاهان مي تواند استارت مجددي براي  بازگشت به اوج باشد .

 اگر خوش بين باشيم يا اميدوار شايد بتوان شرايط فعلي پرسپوليس را با تيمي كه در ليگ هفتم قهرمان شد  مشابه دانست.پرسپوليس در آن سال  و با وجود كسر 6 امتياز به خاطر  شكايت رافائل ادرهوي نيجريه اي،خريد عجيب دوره مديريت  محمد حسن انصاري فرد با افت وحشتناك استقلال و ساير رقبا  تنها با سپاهان در كورس بود و كسي روي صباباتري به عنوان شانس مسلم قهرماني حساب باز نمي كرد.

تيم قطبي در هفته بيست و پنجم بعد از باخت به ذوب آهن  كه با نتيجه دو بر صفر در اصفهان رخ داد   پا به دربي گذاشت و مقابل رقيب سنتي تن به تساوي داد.بعد از دربي باخت 4 بر يك در اهواز مقابل استقلال اين شهر و تيم  مجيد جلالي  تيم قطبي را به اوج حاشيه فرو برد.اتفاقات  داخل رختكن اهواز و تحركات ليدرها و يكي دو بازيكن تيم  اوج حاشيه هاي آن فصل پرسپوليس بود كه تيم را به شدن به حاشيه و بحران برد اما بعد از اين بازي آن دو بازيكن بي سر و صدا از تيم كنار گذاشته شدند و شرايط نسبتا ارامي بر تيم حكمفرما شد.

 بعد از اين اتفاق پرسپوليس با دو گل ملوان را شكست داد  تا بعد از سه هفته دوري از برد بالاخره طعم پيروزي را بچشد  اما مساوي هفته بعد از آن در كرمان كاري كرد تا همه  شانس سپاهان را بسيار بيشتر از پرسپوليس بدانند و روياهاي تيمي كه به قهرماني دل بسته بود تا حدود زيادي نقش بر آب شود.اتفاقا در آن فصل سپاهان با هر تيمي كه مصاف مي داد هفته بعد همان تيم مقابل پرسپوليس قرار مي گرفت.

در روزهايي كه پرسپوليس  نتايج ضعيفي مي گرفت تيم  ژوروان ويراي بعد از تساوي در دربي اصفهان،هم استقلال تهران را برد هم استقلال اهواز را .آنها در انزلي هم تيم ملوان را 2-1 شكست دادند تا بردهايشان تداوم داشته باشد اما مثل پرسپوليس مقابل مس متوقف شدند.برد سخت   2-3 در كرمانشاه مقابل تيمي كه در حال سقوط بود باز هم سپاهان را در صدر نگه داشت  تا در هفته بيست و نهم  و بعد از تساوي  پرسپوليس در كرمان اختلاف سپاهان با سرخ ها در رده دوم به 7 امتياز برسد و اهالي فوتبال و كارشناسان شانس قهرماني  تيم اصفهاني را بيشتر بدانند.

پرسپوليس اما از هفته سي ام اوج گرفت.تيم قطبي با برد 5 بر صفر مقابل شيرين فراز شرايط بهتري پيدا كرد و  هفته بعد از آن سايپا را هم برد .تساوي مقابل برق شيراز در دو هفته مانده به پايان نااميد كننده بود اما آن طرف سپاهان هم  به زمين سفت رسيده بود.زردهاي اصفهاني  بعد از باخت  يك بر صفر مقابل سياپا  در شيراز يك مساوي  پرگل 3-3 مقابل برق داشتند  و البته مقابل صباباتري گل محمدي هم 2-2 متوقف شدند.

پرسپوليس در هفته ماقبل پاياني با يك بازي درخشان و در حضور 100 هزار تماشاگر 4-1 تيم خوب يحيي را برد و در آن سو سپاهان با گل حاج صفي ستاره هاي آن روزهايش  كار را به روز آخر كشاند.

در هفته پاياني و قبل از انجام بازي آخر شرايط طوري شده بود كه سپاهان  با يك تساوي هم مي توانست قهرمان  فصل شود اما در بازي آخر كه حكم فينال ليگ را داشت اين پرسپوليس بود كه در دقيقه 6+90 گل برتري را زد و با برد 2-1 قهرمان شد.

اين قهرماني پرسپوليس كه  فعلا آخرين قهرماني اين تيم در ليگ برتر به حساب مي آيد  هم به خاطر شكل دراماتيك به دست آمدنش هم به خاطر آن 6 امتيازي كه از اين تيم كسر شد همواره در ذهن هواداران اين تيم خواهد ماند اما  شايد اتحاد و يكدلي بعد از بازي با  استقلال اهواز كه حتي بعد از تساوي نااميد كننده در كرمان هم  از بين نرفت دليل اصلي قهرماني  سرخ ها با افشين قطبي باشد.

بسياري  صلح مرزبان و استيلي با  قطبي،كنار گذاشتن بازيكنان ياغي ،اتحاد بازيكنان و  مديريت باشگاه بر ليدرهاي معترض را دلايل عمده آن قهرماني مي دانند   و شرايط آن روزهاي پرسپوليس را با وضعيت فعلي اين تيم مقايسه مي كنند.

با اين وجود  پرسپوليسي ها هنوز به بازي با سپاهان اميدوارند و مي گويند شايد برد در اين بازي مثل همان ليگ هفتم  پرسپوليس را به مسير قهرماني برگرداند.با اين وجود بايد ديد تيم دايي به لحاظ فني،بدني و ذهني توان  رسيدن به اين مهم را دارد يا نه.

آخر تعصب